Senin, 12 Januari 2015

Wanita Terindah itu...

       
Wanita terindah
Setiap wanita tentu ingin menjadi indah dimata seorang lelaki. Tetapi lelaki manakah yang pantas untuk melihat keindahan dari seorang wanita? Ibarat berlian, seorang wanita seperti KOH-I-NOOR, berlian yang tak ternilai harganya—. Tentu akan sangat terjaga keaslian berlian tersebut dengan penjagaan yang super kuat dan ketat. Tidak sembarang dipamerkan atau diperlihatkan berlian itu kecuali untuk dibeli.

       Dari sini kita bisa menyimpulkan betapa berharga dan tak ternilainya keindahan dari seorang wanita. Lalu, mengapa banyak wanita sekarang yang rela keindahannya dinikmati oleh berbagai lelaki. Maksud saya, mengapa wanita sekarang senang-senang saja memerkan ke-molekan tubuhnya pada ribuan pasang mata?

       Perlu kita ketahui, wanita terindah adalah sebuah gelar yang memang disematkan untuk seorang wanita. Tapi, wanita manakah yang memang pantas disebut sebagai wanita terindah?

       Perlu untuk kita ingat. Wanita terindah, bukan dia yang sering memamerkan kecantikannya. Wanita terindah, bukan dia yang selalu tampil ‘terbuka’ hanya untuk menarik perhatian. Tapi wanita terindah adalah dia yang menjaga; kecantikan, kesucian, kehormatan hanya untuk lelaki yang memang sudah menjadi suaminya bukan pacar atau lelaki yang bukan sesiapanya. Itulah wanita terindah.

Bagikan

Tulisan Lainnya

Wanita Terindah itu...
4/ 5
Oleh

Tinggalkan kesan.